">
لسپورتیوا (La Sportiva) در سال 1928 تأسیس شد. نارسیسو دیلادیو (Narciso Delladio) چکمه های دست ساز ساخته شده از چرم و چوب برای بسیاری از هیزم شکنان و کشاورزان Fiemme Valley در ایتالیا تولید می کرد. بعد از جنگ تقاضا برای چکمه ها افزایش یافت و نارسیسو مجبور به استخدام کارگر جدید با نام گالزُلریا اسپورتیوا "Calzoleria Sportiva" شد. تاریخ لسپورتیوا (La Sportiva) از همین جا آغاز گردید. امروزه شرکت در Fiemme Valley انواع کفش و چکمه برای تمام فعالیت های فضای باز مانند انواع صعود و کوهنوردی، مجموعه ای که لسپورتیوا (La Sportiva) در آن پیشرو در بازار است، تا دویدن در کوهستان، تا کوهپیمایی و اسکی در کوهستان تولید می کند. اخیراً شرکت در بخش اسکی کوهستان و بازار پوشاک با معرفی بخش کامل لباس های تخصصی برای رانینگ، اسکی کوهستان و انواع صعود وارد شده است. لاسپورتیوا (La Sportiva) که بیشتر در مرکز خود در Ziano di Fiemme تولید می کند به 70 شرکت در سرتاسر جهان گسترده شده است.
دهۀ 1920، 30 و 40
نارسیسو دیلادیو کفش های چوبی و چکمه های چرمی برای بسیاری از هیزم شکنان و کشاورزان Fassa and Fiemme valleys تولید می کرد. او فرد ماهری بود و در نمایشگاه تجارت میلان در سال 1928 حضور داشت. در طول جنگ جهانی دوم محصولات تولید شده توسط او به ارتش عرضه شد. بعد از جنگ تقاضا برای چکمه ها افزایش یافت. و نارسیسو مجبور به استخدام کارگر جدید شد. این کارگر گالزُلریا اسپورتیوا نام داشت.
دهۀ 1950
پسر نارسیسو، فرانچسکو، شروع به کار برای شرکت نمود و با انجام کار درست در زمان مناسب شروع به ساخت کارگاه جدید در حومۀ Tesero نمود. جاییکه امروزه منطقۀ بزرگ صنعتی واقع شده است. در ساختمان جدید و بزرگ آن ها شروع به طراحی و توسعۀ چکمه های اسکی کردند زیرا برای یک ورزش در حال رشد سریع به چکمه های تخصصی نیاز بود. تقاضا در بازار وجود داشت و فرانچسکو دیلادیو برند لسپورتیوا (La Sportiva) را ابتدا در نمایشگاه میلان و سپس در سراسر اروپا، با ارائۀ مجموعۀ زمستانی با ویژگی های زیبایی و ارائۀ تکنیک های تخصصی و مجموعۀ تابستانی چکمه های کوهپیمایی سنتی، معرفی کرد.
در دهۀ 1970
با ورود چکمه های پلاستیکی، لسپورتیوا (La Sportiva) بعد از یک فصل کوشش، مجبور به قطع تولید چکمه های اسکی شد. به علت دلایل مالی، سرمایه گذاری بالایی شده بود و درنتیجه محصولات به چکمه های کوهنوردی و برخی چکمه های اسکی محدود شد. در این زمان فرزندان فرانچسکو شروع به کار در شرکت کردند. تمایل به تولید و ایجاد نام برای خود در بازار درحال رشد، خصوصیت خانوادگی در خانوادۀ دیلادیو بود.
دردهۀ 1980
تمرکز شرکت به بخش کوهنوردی با آگاهی از تضمین موفقیت بود. یک کفش خلاقانه با رنگ های بنفش و زرد طراحی و تولید شد تا پیشرو در تولیدات این سری از محصولات باشد. این مدل خیلی سریع بر موفقیت جهانی برند صحه گذاشت. شرکت تولید کنندۀ کفش لاسپورتیوا (La Sportiva) یک شرکت با مسئولیت محدود و به طور انحصاری به خانوادۀ دیلادیو متعلق بود. راه حل های تخصصی و تجاری شجاعانه مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت و در یک زمان کوتاه بهینه سازی شد.
1991
50 درصد از شرکت "لا اسپورتیوا فرانسه" خریداری شد و این امر در افزایش نفوذ و کنترل بازار فرانسه مهم بود.
1995
خانوادۀ دیلادیو متوجه شد که کارخانۀ Tesero برای پاسخ دادن به تقاضای روز افزون در سراسر جهان بسیار کوچک است. و آن ها تصمیم به ساخت کارخانه جدید، بزرگتر و کاربردی تر گرفتند.
1996
در ماه سپتامبر شرکت به کارخانۀ مدرن و جدید که در Ziano، بخش شمال شرقی ایتالیا واقع شده بود نقل مکان کرد.
1997
کارخانه جدید در Ziano انتظارات خانوادۀ دیلادیو را برآورده می کرد. گردش مالی افزایش یافت و فروش، افزایش 13 درصدی نسبت به سال قبل نشان داد. کیفیت محصولات شرکت همچنان عالی بود. صادرات به بیشتر از 75 درصد رسید. در طول سال 1997 لوچیانو، پسر فرانچسکو، کارخانه خانوادگی را ترک کرد. شرکت گواهینامه ایزو 9002 را دریافت نمود.
1998
در 30 ژانویه توافق نامه ای بین لسپورتیوا (La Sportiva) و "The North Face" (شرکت آمریکایی تولید کننده پوشاک برای ورزش های فضای باز) به امضا رسید. این توافق نامه به سرعت 20 درصد از مالکیت لسپورتیوا (La Sportiva) را به شرکت آمریکایی واگذار کرد. در طول سه تا پنج سال "The North Face" مالک بیشتر 31 درصد از شرکت می شد. با یک عملیات مشابه شرکت مستقل لاسپورتیوا (La Sportiva) آمریکا به "The North Face" فروخته شد. که از این طریق حق انحصاری توزیع محصولات با نام تجاری لسپورتیوا (La Sportiva) در شمال آمریکا به دست آمد.
2000
پشتیبانی تجاری و فنی مورد انتظار شرکت لسپورتیوا (La Sportiva) بعد از قرارداد با "The North Face" به علت تغییرات مداوم مدیران فراهم نشد. در این مرحله صاحبان لاسپورتیوا (La Sportiva) همان تیم امضا کنندۀ قرارداد در ژولای 1998 نبودند. آن ها بهترین راه حل را در لغو قرارداد دیدند. بعد از ارزیابی دقیق موقعیت "The North Face" شرایط را پذیرفت.
2002
با افزایش تقاضا برای محصولات تخصصی کوهنوردی با لگوی لسپورتیوا (La Sportiva)، مالکان لسپورتیوا (La Sportiva) تصمیم به سرمایه گذاری در ماشین آلات جدید و استخدام کارکنان بیشتر گرفتند. متعاقباً ساختمان جدید خریداری گردید و با استفاده از یک تونل به ساختمان های موجود متصل شد. ماشین آلات مدرن خریداری شد. چندین کارگر جدید استخدام شدند. Lanfranco Brugnoli با تجربیات زیاد در امور اجرایی به لسپورتیوا (La Sportiva) پیوست و مدیرعامل اداری مالی شد.
2003
لازم به ذکر است که سیستم های قدیمی ISO 9002:1994با نسخه جدید ISO 9001:200 جایگزین و با سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 یکپارجه سازی شد. بازرسی نهایی برای صدور گواهینامه DNV در فوریۀ 2003 انجام گردید. همه این موارد نشان دهندۀ تعهد لاسپورتیوا (La Sportiva) به مسائل مربوط به کیفیت و محیط زیست است.
2005
دو سال دشوار برای کل بازار، دو سالی که در طول آن لسپورتیوا (La Sportiva) با شجاعت و عزم راسخ آمار فروش خود را در تک تک کشورها حفظ و در برخی موارد حتی آن را افزایش هم داد. افزایش گردش مالی نسبت به سال 2003، 6 درصد بود. این نتیجه مدیران را راضی کرد اگرچه هدف اولیه بیشتر از آن بود. اما رویدادهای منفی طی این دو سال در سراسر جهان امکان رسیدن به رشد پیش بینی شده را نداد. سرمایه گذاری بزرگ برای سال 2006 برای تحقیقات، توسعه و بازاریابی پیشبینی شد. این پروژها قطعاً افزایش فروش به دنبال افزایش تعداد کارکنان داخلی و سود اشغال زایی محلی را به دنبال خواهد داشت. BOULDER, CO اعلام کرد که واحد عملیات توزیع آن در آمریکای شمالی به بخشی از واحد کنسرسیوم جهانی توزیع لسپورتیوا (La Sportiva) تبدیل شده است. در اول ژانویۀ 2006 شرکت تولید کنندۀ مادر ایتالیا لاسپورتیوا S.p.A و لسپورتیوا N.A برای حمایت از قدرت نام تجاری لسپورتیوا (La Sportiva) با یکدیگر ترکیب شدند.
2006
بخش تحقیق و توسعه با ورود فن آوری های جدید گسترش یافت.
سرمایه گذاری بزرگ در ماشین آلات و تکنولوژی در زمینه محصولات انجام شد.
کارگران جدید به منظور افزایش سطح اشتغال محلی استخدام شدند.
بخش بازاریابی داخلی با دو نفر مسئول ارتباطات و روابط عمومی ایجاد شد.
در بخش تجاری بازنگری شد و دو کارمند با تجربه، یک مدیر فروش برای صادرات و یک مدیر فروش برای ایتالیا و کشورهای هم مرز، از جهان ورزش های فضای آزاد به گروه اضافه شدند.
گردش مالی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافت
سهم صادرات به نزدیک به 80 درصد درسید.
2007
سال با رشد فروشی بالاتر از سطح پیشبینی شده به پایان رسید. صادرات به حدود 80 درصد رسید. کارکنان جدید بخش فروش انگیزۀ تازه ای به کسب و کار بخشیدند و با حمایت از بخش بازاریابی قادر به افزایش میزان فروش، بدون به خطر انداختن سود شدند. بخش R&D در یک روش نمونه و عالی مشغول به فعالیت بود و محصولات جدید، مشتریان را جذب می کردند. محصولات جدید از طرف مجلات تخصصی به رسمیت شناخته شد. تعداد محصولات به منظور تأمین نیاز بازار افزایش یافت درحالیکه در آن زمان دارای بالاترین استانداردهای کیفی بود. تیم صخره نوردی لسپورتیوا (La Sportiva) به موفقیت های جدیدی دست یافت و Patxi Usobiaga و Kilian Fischhuber در رشته های مختلف به پیروزی رسیدند. موفقیت های بیشتر در رانینگ کوهستان و اعطای مقام اول در مسابقات قهرمانی ایتالیا به Fulvio Dapit به دست آمد.
2008
هشتادمین سالگرد لسپورتیوا (La Sportiva) در ژانویۀ 2008 جشن گرفته شد. در این سال قرارداد تجاری مهم که طی آن لسپورتیوا (La Sportiva) وارد کنندۀ انحصاری لباس های تخصصی کانادایی "Blurr" شد، امضا گردید.
2009
صرف نظر از بحران مالی جهانی، لاسپورتیوا (La Sportiva) با انجام یک سری فروش مؤثر و استراتژی بازاریابی، سال مالی 2009 را با یک نتیجه مثبت و افزایش گردش مالی 14 درصدی به اتمام رساند. محصولات کوهنوردی جدید لسپورتیوا (La Sportiva) با به دست آوردن موقعیت برتر در گروه خود به این موفقیت ادامه داند. به ویژه چکمه های تیتانیوم و کربن اسکی کوهستان، Stratos، به لاسپورتیوا (La Sportiva) امکان ورود به بازار در بخش اسکی کوهستان به عنوان رهبر را داد.
برند کانادایی " Blur" به بازار فضای باز معرفی شد.
2010
در مقابل روند اقتصاد جهانی، رشد فروش ادامه داشت و گردش مالی در مقایسه با سال قبل به 15 درصد افزایش یافت. رهبران شرکت معتقد به سرمایه گذاری و افزایش میزان فروش با ارائه یک مجموعۀ جدید، ابتکاری و منحصر به فرد بودند. یک همکاری جدید با شرکت الکترونیکی چند ملیتی کره ای "سامسونگ" آغاز شد. این آغاز یک طرح استراتژیک بود که ظرف یک سال، به ایجاد مجموعۀ لباس های تخصصی مخصوص ورزش های فضای باز منجر شد. این مجموعه برای کامل کردن مجموعۀ اسکی که سال پیش راه اندازی شده بود، از جمله چکمه کربن "استراتوس"، اسکی های تخصصی و مدرن، اتصالات و لوازم جانبی، چکمه های پلاستیکی اسکی کوهستان گسترده، به کار گرفته شد. برای پاسخگویی به نیازهای توسعۀ محصول جدید، شرکت نیاز به فضای کار جدید داشت. انبار محصولات دو برابر شد و دفاتر جدید بازاریابی و فروش ساخته شد. شرکت سرمایه گذاری های مهمی با درنظر گرفتن اثرات زیست محیطی انجام داد. فیلترهای هوای جدید فعال نصب شدند و نسبت بازیافت محصول افزایش یافت.
2011
با وجود بحران اقتصاد جهانی، سال با نتایج مثبت برای لسپورتیوا (La Sportiva) بسته شد. در حقیقت در مقایسه با سال گذشته افزایش 11 درصدی گردش مالی به دست آمد. پروژۀ جدید که به دنیای اسکی کوهستان مرتبط بود برای فروش ارائه شد. این پروژه شامل طیفی از اسکی های با عملکرد بالا، چکمه های جدید Spitfire، Sideral و Starlet به همراه مدل برجستۀ Stratos بود. در ماه آوریل شرکت جدید "Fujan La Sportiva" در جهت همکاری با یک تولید کنندۀ چینی برای تولید مجموعۀ رانینگ کوهستان به مدت 12 سال برای لسپورتیوا (La Sportiva)، تاسیس شد.
2012
لاسپورتیوا (La Sportiva) همچنان پویا نسبت به بحران اقتصادی جهانی واکنش نشان می داد. سال 2012 با افزایش دو رقمی در فروش به پایان رسید. خط جدید لباس از کالاهای اختصاص داده شده به تور اسکی زمستان راه اندازی، و مجموعۀ جامع از رانینگ کوهستان تکمیل شد. بخش کفش، کسب و کار اصلی شرکت، شاهد معرفی گزینه های جدیدی بود که مورد استقبال مشتریان در زمان شرکت در نمایشگاه تجاری قرار گرفت. در ماه ژانویه ساختمان جدید لسپورتیوا (La Sportiva) راه اندازی شد و افزایش نمایشگاه محصولات و فروش و بازاریابی را ممکن ساخت. فرایندهای مطالعاتی برای گسترش تولید انجام شد که در سال 2013 منجر به افزایش قابل توجهی در تولید کفش های تخصصی شد. در ماه ژانویۀ این سال، برق به صورت 100 درصد از منابع تجدید پذیر تأمین شد.
2013
لسپورتیوا (La Sportiva) به رشد در حجم معاملات و رونق نام تجاری خود ادامه می داد. امروزه لسپورتیوا (La Sportiva) تنها یک کارخانه تولید کفش نیست بلکه نام تجاری کامل در تولیدات تجهیزات فضای باز است. مکان شرکت در Ziano di Fiemme برای ارائۀ محصولات برتر گسترده شده است. شرکت جوایز زیادی را در نمایشگاه های تجاری، نمایشگاه آلمان و آمریکا، دریافت کرده است. جاییکه مدل خلاقانۀ " Trango Cube" سطح جدیدی از عملکرد و فن آوری بالا را ارائه کرد. فصل تابستان 2013 اولین مجموعۀ لباس که به کوهنوردی اختصاص داشت ارائه شد. در بخش اسکی آلپ، لاسپورتیوا (La Sportiva) با معرفی خط پوشاک تخصصی و دو چکمۀ جدید Spectre و Sparkle یک تأثیر مطلوب در بازار داشت. در مسابقات قهرمانی ورزشکار فرانسوی William Bon Mardion (عضو تیم لسپورتیوا (La Sportiva)) با استفاده از چکمه های " Trango Cube" قهرمان مسابقات شد.
2014
تعهد شرکت در سرمایه گذاری در فضای کار، ماشین آلات مدرن و نیروی کار منجر به افزایش دو رقمی فروش در سال 2014 شد. به منظور پاسخ گویی به افزایش پرداخت به رفتار روشن و شفاف لسپورتیوا (La Sportiva) "منشور اخلاقی" را تصویب کرد. که شامل اصول بیطرفی، صداقت و شفافیت بود. در ارتباط با این موضوع شرکت هیئت نظارت خود را منصوب نمود. در تولید چکمه های پیاده روی کوهستان جدید استفاده از تکنولوژی Gore-Tex Surround فراگیر شد. نمایشگاه تجاری ورزش های فضای باز موفقیت و جایزۀ ویژه برای مجموعۀ تولیدات جدید لسپورتیوا (La Sportiva) فراهم آورد. Urban Zemmer سریع ترین مرد در صعود با زمان 29 دقیقه و 42 ثانیه مسابقات قهرمانی در سویس را برد. Zemmer از کفش مدل Helios SR model تجهیزات مسابقه لسپورتیوا (La Sportiva) استفاده می کرد.
2015
سال 2015 سال دستاوردهای بزرگ و رشد درآمد دو رقمی بود. لباس های تولید شده به طور فزاینده ای مورد تقاضا و قدردانی قرار گرفتند، و نشان داده شد که فضای اختصاص داده شده به این کار نسبت به رشد این مجموعه کوچک است. پس ساخت و ساز یک مرکز جدید که به طور کامل به تحقیق و توسعۀ محصولات جدید اختصاص یابد شروع شد. و همچنین در این سال شرکت موفق به کسب جوایز متعدد در مجموعه های مختلف شد.
2016
سال 2016 یک سال مثبت برای لاسپورتیوا (La Sportiva) بود. گردش مالی افزایش رشد دو رقمی نشان داد. همچنان افزایش تقاضا برای لباس ها که در حال حاضر در کنار خط تولید کفش در مجموعۀ ترکیبی با پوشاک کوهستان قرار گرفته، وجود داشت.
در ماه نوامبر، مرکز نوآوری جدید، یک دفتر و کارگاه های بزرگ و پیچیده برای طراحی و تولید محصولات جدید عملیاتی شد. منابع انسانی در بخش تولید و مدیریت افزایش یافت. در بخش خرده فروشی، فروشگاه با نام تجاری جدید Cavalese در ماه می، و در ماه اکتبر وب سایت جدید یکپارچه با فروشگاه آنلاین راه اندازی شد. در سال 2016 جایزۀ “Save the Brand” برای دومین سال متوالی به لسپورتیوا (La Sportiva) اهدا شد. و در پایان، افتخار “Knight of the national order of merit” برای رهبری کسب و کار خانوادگی با رویکرد سازگار با محیط زیست پایدار و آگاهی شرکت از مسئولیت های اجتماعی مربوط به محیط زیست به لورنزو دیلادیو رئیس و مدیر عامل شرکت اهدا شد.
ترجمه شده توسط تیم Osport
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.
منبع: www.lasportiva.com/en/company