">
مؤسس شرکت لینینگ (Li-Ning)، ژیمناست چینی لی نینگ، با 106 مدال طلا و دو قهرمانی جام جهانی ژیمناستیک است. دستاوردهای لی نینگ شامل بردن شش مدال طلا از هفت مدال در ششمین جام جهانی ژیمناستیک سال 1982 بود که به لی نینگ لقب " شاهزادۀ ژیمناستیک" داده شد. لی نینگ در المپیک 1984 سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز به دست آورد و پر افتخار ترین ورزشکار در بیست و سومین بازی های المپیک لس انجلس شد. این یک دستاورد به خصوص و قابل توجه برای اولین حضور در بازی های تابستانی المپیک از سال1952 بود. افزایش سن و آسیب دیدگی مانع از حضور مجدد لی نینگ در المپیک 1988 شد. هرچند تأثیر لینینگ (Li-Ning) در ورزش چین تازه شروع شده بود.
در سال 1984 لینینگ (Li-Ning) این ایده را مطرح کرد که زمانیکه ورزشکاران چینی به روی سکو می روند لباس هایی غیر از برند چینی را پوشیده اند. بنابراین زمانیکه او از ژیمناستیک بازنشسته شد تصمیم گرفت تا شرکت کالاهای ورزشی خود را راه اندازی کند.
با الهام گرفتن از این ایده، او شروع به صحبت با فدراسیون ورزشی چین نمود. و همه نظریه برند کفش و پوشاک چینی را پذیرفتند. شرکت به منظور تولید کفش، پوشاک، لوازم جانبی و تجهیزات ورزشی در سال 1990 تأسیس شد. podium jacket اولین تولید شرکت بود. در سال 1999 لی نینگ (Li-Ning) توسط انجمن خبرنگاران ورزشی جهان به عنوان عالی ترین ورزشکار جهان انتخاب شد. او همچنین در سال 2008 مفتخر به روشن کردن مشعل مراسم افتتاحیۀ بازی های المپیک تابستانی پکن شد.
در المپیک های تابستانی 1992 در بارسلونا گروه المپیک چین لباس های شرکت لینینگ (Li-Ning) را پوشیده بود و لینینگ (Li-Ning) به طور رسمی اسپانسر گروه چین بود.
podium suit اولین تولید شرکت بود. اما به زودی شرکت تولید کفش را شروع کرد. امروزه محصولات لی نینگ (Li-Ning) در هفت دستۀ بدمینتون، بسکتبال، رانینگ، ساکر، تنیس، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی تولید می شود. شرکت لینینگ (Li-Ning) کفش، پوشاک و لوازم جانبی برای ورزش و اوقات فراغت در همه این گروه ها تولید می کند.
در سال 2005 لینینگ (Li-Ning) اولین برند چینی شد که شریک بازاریابی رسمی NBA گردید. همانطور که Fang توضیح می دهد" من تصور می کنم بسکتبال نه فقط یک رقابت است بلکه فرهنگ است" و این دلیلی است که چرا امضای قرارداد با دیمون جونز در جهت گیری شرکت اینقدر مهم بود. به لطف قرارداد با دیمون جونز، و تیم ملی بسکتبال اسپانیا، لی نینگ (Li-Ning) توانست اولین قرارداد بزرگ خود با شکیل اونیل را به امضا برساند.
درحالیکه محصولات برند لینینگ (Li-Ning) در آمریکا قابل دسترس نبود، کفش ها به لطف طرفداری جهانی از شکیل اونیل مورد توجه قرار گرفته بودند. اما این امر تا اوایل سال 2010 قبل از اینکه محصولات لینینگ (Li-Ning) به طور رسمی در آمریکا قابل دسترس باشد یعنی زمانیکه شرکت فروشگاه خرده فروشی خود در پورتلند، اورگان را افتتاح کرد محقق نشد. فروشگاه طیف وسیعی از محصولات شامل پوشاک و لوازم جانبی را ارائه می کرد، اما این بسکتبال و امضای قرارداد کفش با بارون دیویس بود که تمام توجه ها را جلب کرد.
ادارۀ فروشگاه خود چیز جدیدی برای شرکت نیست، به طوریکه این اصلی ترین روش کسب و کار در خانه در چین است. در چین فروشگاه های های توزیع چند برند اصلی هنوز هم نادر است. به علت وجود تقلب شایع در این کشور، بسیاری از شهروندان مغازه هایی را می بینند که برندهای بسیاری را در کنار هم به عنوان کالاهای غیر قاونی به فروش می رسانند.
فروشگاه تک برند، مانند 8000 مغازۀ خرده فروشی چینی لینینگ (Li-Ning) مشتری را از اصل بودن کالا مطمئن می کند. همچنین کنترل شرکت بر محصولات را بیشتر امکان پذیر می سازد.
در سال 2010 لی نینگ (Li-Ning) بیستمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت. که یک سال بسیار مهم برای مردم چین بود. در این سال شرکت لوگوی خود را تغییر داد. یکی از جنبه های منحصر به فرد این لوگو چهار تفسیر متفاوتی است که می توان از این لوگوی جدید به دست آورد. همانند لوگوی اصلی، این لوگو نیز شبیه به حروف "L" و"N" بود. تفسیر بعدی ژست معروف آقای لی نینگ بر روی خرک حلقه که می توان به زیبایی تصور کرد. آرم قبلی شبیه به دم سنجاب بود درحالیکه آرم جدید بیشتر شبیه به روباه به نظر می رسد. و در نهایت لوگوی جدید شبیه به حرف الفبای چینی است که برای نوشتن "مردم" استفاده می شود.
درحالیکه تغییر قابل ملاحظه ای در لوگو دیده نمی شد، به علت یک ارتباط عاطفی قوی که در بیست سال گذشته به وجود آمده بود، لوگوی جدید با واکنش بسیاری روبه رو شد. هنگامی که شرکت لوگوی جدید را به ورزشکاران عرضه کرد واکنش ها متفاوت بود. بازخورد تمام ورزشکاران مثبت بود. آن ها تصور می کردند که لوگوی جدید پر انرژی تر، القا کنندۀ قدرت و بسیار پویا بود.
با توجه به برنامه های جهانی شدن در سال 2014، پیام روشن این بود که لوگو امر مهمی در این فرآیند است. هنگامیکه شما می خواهید جهانی شوید، توضیح داستان برند شما بسیار مهم است. بنابراین اینگونه است که تصور می شود لوگوی جدید لینینگ (Li-Ning) بهتر میتواند وضعیت برند را شرح دهد.
به جای عجله کردن در فرآیند جهانی شدن، نه تنها آن ها مسیری روشن را برای تبلیغ پیام برند خود تعیین کردند بلکه اطمینان حاصل نمودند که تیم در موقعیت درست خود قرار دارد. برای جهانی شدن زمان، سازماندهی خردمندانه، پلت فرم متفاوت و استعدادهای جدید برای کمک از خارج، نیاز بود.
این امر ممکن است در آن زمان ناچیز به نظر می رسید، امضای قرارداد با دیمون جونز در سال 2006، شروع این فرآیند و آغاز تبدیل نام تجاری موفق چینی به یک قدرت جهانی بود. با دارا بودن حمایت بازار بزرگ چین و دفتر مرکزی مجهز و جدید، لینینگ (Li-Ning) خود را در موقعیت رفتن به سوی چیزی بسیار بزرگ آماده کرد. امضای قرارداد با ستارۀ NBA دوین وید مثالی است که Li-Ning در آرزوی آن بود.
ترجمه شده توسط تیم Osport
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.