">
نام شرکت توربو (Turbo) معادل نام واترپلو است. باشگاه واترپلو Pro Recco، Atlètic Barceloneta ،Croaca و تیم آمریکا، صربستان، اسپانیا و ... از انواع مایو های شرکت توربو استفاده می کنند. محصولات توربو (Turbo) توسط بهترین ها استفاده می شود و باعث بهبود کار ورزشکاران می گردد. به طوریکه امروزه ورزشکاران واترپلو تنها با یک برند در میادین ظاهر می شوند.
ظهور اولیه
توربو (Turbo) توسط خانواده ماسو تأسیس شد. توربو (Turbo) برندی است که توسط تیم های بزرگ و تیم های ملی شنا و واترپلو در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. اصل این شرکت ناشناخته است. توربو (Turbo) در نیمۀ دوم قرن گذشته تأسیس شد که لباس های الاستیک را تولید می کرد. موفقیت آن ها سریع بود اما در اواسط دهۀ 80 و به علت بحران شدیدی که اسپانیا درگیر آن بود، ورشکسته شد.
سال بعد آن ها قدرت دوباره ای یافتند. این بود تا پایان دهۀ 80 و اوایل دهۀ 90 که لباس های شنای رقابتی تولید شدند. بیشتر لباس هایی که امروزه بیشتر بازیکنان واترپلو از آن ها استفاده می کنند به نام مالک آن ها اومبرتو پانرای است. او دروازه بان ایتالیایی از تیم ستبلو و همچنین اولین مدیر فنی واترپلو از فدراسیون کاتالان بود. خلق اولین لباس واترپلو به لطف شناخت او در باره نیازهای بازیکنان واترپلو میسر گردید .
این نمونۀ اولیه یک موفقیت بزرگ بود و به بازگشایی افق های جدید کمک کرد. نفر دوم مانل آلد بود که با همکاری او توانستند از کمک ستارۀ آن زمان یعنی مانل استیارته کمک بگیرند و همراه با دانیل بالارت، ویکتور گارسیا و مارک باراهونا در تولید اولین کاتالوگ توربو همکاری کنند.
به لطف موفقیت آن ها، سال بعد سال مانل استیارته بود که منجر به معروف شدن توربو شد. در واقع او کمک کرد تا بازار ایتالیا به طور تدریجی به سمت محصولات توربو باز شود.
یک جهش کیفی
در چند سال آینده، توربو (Turbo) در تولید تجهیزات مورد نیاز برای بازیکنان و مربیان واترپلو تمرکز کرد. اما اگر یک تاریخ کلیدی برای آلکس ماسو و توربو قائل باشیم مسابقات قهرمانی جهان در بارسلونا در سال 2003 بود. در آن سال مشهورترین برندهای جهان از مشارکت در قابت های جهانی مانند FINA اجتناب کردند. و به علت نیاز به اسپانسر آن ها تصمیم گرفتند به بخش اسپانسرینگ اضافه گردند.
به علت حضور داشتن در بخشی از رقابت های جهانی بارسلونا همانند اسپانسری واترپلو، توربو توانست یک پرش در تاریخ خود داشته باشد. و این یک حقیقت برجسته بود که به توربو کمک کرد تماس بیشتری با خارج داشته باشد و خود را به عنوان قدرتی در واترپلو مطرح سازد.
در حال حاضر
توربو با تمام تلاش در زمینۀ بین المللی به فعالیت پرداخته است. امروزه 65 درصد از فروش این شرکت خارج از اسپانیا است. و آمریکا، ایتالیا و فرانسه بازارهای اصلی هستند. آلکس ماسو تصدیق کرد که در سال های اخیر، برندهای مختلفی در اسپانیا رشد کرده اند و آن به این دلیل است که توربو بازار داخلی را کمی فراموش کرده است. اما امروزه یکی از اهداف اصلی توربو حضور پر قدرت در اسپانیا است. و نتیجۀ این تلاش ها بازگشت دوبارۀ برخی تیم ها به توربو بوده است.
در این مسیر، حمایت از نوآوری ها و تورنومنت هایی که واترپولو را ترویج می کند یک نکتۀ مهم برای توربو (Turbo) است. در نهایت، موفقیت توربو و متعاقباً خانواده ماسو در طول سال ها تا تبدیل شدن به یکی از برندهای برتر در زمینۀ واترپلو به لطف کیفیت لباس های تولید شده در اسپانیا بوده است. یک شرکت آشنا به گذشته، حال و به خصوص آینده.
انواع مایوهای توربو را در سایت Osport ملاحظه بفرمایید. قبل از خرید با استفاده از جدول سایز، سایز خود را تعیین نمایید.
ترجمه شده توسط تیم Osport
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.