">
نورث فیس (The North Face) یک شهرت برتر برای کیفیت، عملکرد و صحت با ارائۀ محصولات پیشرفتۀ تکنیکی است. نورث فیس (The North Face) محصولاتی که قادر به تحمل سخت ترین شرایط هستند را توسعه داده است. برای نزدیک به 30 سال نورث فیس (The North Face) برند انتخابی تعداد زیادی از مسافران ارتفاعات و قطب برای تجهیزات و پوشاک فضای باز بوده است. محصولات نورث فیس (The North Face) به طور گسترده ای توسط صعود کنندگان در کلاس جهانی، اسکی بازان حرفه ای، کسانیکه زندگیشان به عملکرد تجهیزات و پوشاک آن ها وابسته است به کار برده می شوند. برای حفظ و توسعۀ بیشتر این میراث منحصر به فرد، نورث فیس (The North Face) به طور پیوسته در حال ارائۀ محصولات خلاقانه و جدید است که کاربردی هستند و به گونه ای طراحی شده اند که هم از نظر تکنیکی برتر و در بسیاری از موارد، دارای استاندارد های صنعت در هر رده از محصولات می باشند. نورث فیس (The North Face) تصویر زیبایی از خودش را در میان بازار هدف ترویج کرده است و از طریق تلاش های بازاریابی، تیم های کوهنوردان در سطح جهانی، کاشفان و اسکی بازان را هدف قرار داده است.
تاریخچۀ نورث فیس (The North Face)
نورث فیس (The North Face) تولید کننده و توزیع کننده تجهیزات و پوشاک برتر مورد استفاده در کوهنوردی، اسکی و کوهپیمایی است. درحالیکه شهرت نورث فیس (The North Face) از تجهیز کردن تیم های اکتشافی سرچشمه می گیرد، اما رشد بعدی شرکت از طریق معرفی پوشاک با تکنولوژی بالا در فروشگاه های خرده فروشی مجلل سرچشمه گرفت. با Summit Shops، نورث فیس (The North Face) با استفاده از یک "فروشگاه در یک فروشگاه" مفهوم ایجاد کرده است. Summit Shops در فروشگاه مشتری عمده فروشی شرکت واقع شده است. همانطور از سال 1996، 25 مغازۀ Summit Shops، با 100 مرکز برای باز گشایی در سال 1997 طراحی شده است. شرکت همچنین 9 فروشگاه خرده فروشی، دو مرکز توزیع و سه فروشگاه در آمریکا، با توزیع خانگی در تقریباً 840 عمده فروش و 1200 مغازه. تقریباً همۀ محصولات شرکت با مشخصات نورث فیس (The North Face)، توسط 50 پیمانکار وابسته تولید می شوند که در شمال آمریکا و آسیا قرار گرفته اند.
سال های ابتدایی 73-1965
با توجه به گزارش شرکت در سال 1996، نام نورث فیس (The North Face) از نام مؤسس شرکت سرچشمه گرفته و از این حقیقت می آید که بخش شمالی کوه ها در نیمکرۀ شمالی از نظر تکنیکی به علت عدم وجود خورشید بسیار دشوار و چالش برانگیز برای کوهنوردان بوده است. شرکت نورث فیس (The North Face) در سال 1965 توسط علاقه مندان به ورزش های فضای باز توسط خرده فروشان تجهیزات کوهنوردی و کوهپیمایان برتر تأسیس شد. نورث فیس (The North Face) شروع به عمده فروشی و تولید تجهیزات کوهپیمایی در سال 1968 کرد و با گسترش کسب و کار رشد خود را شروع کرد. در اوایل دهۀ 1970 نورث فیس (The North Face) تولید کاپشن را به محصولات خود اضافه کرد.
نوآوری در طراحی محصولات 90-1975
طراحی محصولات خلاقانه و توسعۀ سازگار و معرفی محصولات جدید همیشه بزرگترین نقاط قوت نورث فیس (The North Face) بود. در سال 1975نورث فیس (The North Face) یک معیار در صنعت تجهیزات فضای باز با تولید چادر گنبدی شکل را معرفی کرد. این طراحی به استانداردی برای چادرهای با عملکرد بالا و سبک قابل استفاده در ارتفاعات بالا و سفرهای قطبی تبدیل شد. این طرح همچنین بسیار پر طرفدار برای کوله پشتی و کمپین ها شد. در همان سال نورث فیس (The North Face) کیسۀ خوابی را معرفی کرد که مشابه چادر گنبدی شکل، این کیسه خواب نیز به استانداردی در صنعت تبدیل شد.
در اوایل دهۀ 1980 شرکت خط پوشاک اسکی را راه اندازی کرد. خط تولید دیگر به محصولات نورث فیس (The North Face) در سال 1988 اضافه شد. زمانیکه Expedition System معرفی شد. یک خط کامل از پوشاک مناسب آب و هوای خیلی سرد متشکل از اجزای یکپارچه، Expedition System طرحی شده بود تا با همدیگر در ترکیبات مختلف استفاده شود. بر اساس گزارش شرکت استفادۀ گسترده ای از این سیستم پوشاک توسط کوهنوردان در کلاس جهانی انجام شد. در اواخر دهۀ 1980 نورث فیس (The North Face) تنها تولید کننده و توزیع کننده در امریکا بود که محصولات کاملی از پوشاک و تجهیزات با کیفیت قابل استفاده در کوهنوردی، اسکی و کوهپیمایی تولید می کرد.
درحالیکه کیفیت محصولات نورث فیس (The North Face) دارای شهرت زیادی بود، تصمیم گیری های داخلی سئوال بر انگیز بود. در طول فاز رشد دهۀ 1980 شرکت تلاش کرد تمام محصولات خودش را تولید کند. این امر به مواد کهنه، مقدار زیادی سرمایه گذاری برای به اتمام رساندن کالاهای موجود و تأخیر در تحویل کالاهایی که تقاضای زیاد داشتند منجر شد. هرچند این تنها آسیب وارده به وضعیت مالی نورث فیس (The North Face) نبود. در اواخر دهۀ 1980 نورث فیس (The North Face) بازاری برای فروش با قیمت پایین و سازماندهی کردن مواد کهنۀ خود راه اندازی کرد. شهرت محصولات نورث فیس (The North Face) در دوام بالا، گرانی و کیفیت ذاتی محصولات بود. محصولات با قیمت پایین مشتری های نورث فیس (The North Face) را گیج و از دست رفته کرد و نتوانست به حفظ تصویر کلی نورث فیس (The North Face) کمک کند. اگرچه این بازارچه توسط مشتریان عمده فروشی نورث فیس (The North Face) با استقبال مواجه نشد و در نهایت بسته شد. تمام این فعالیت ها جنبۀ منفی در وجهۀ نورث فیس (The North Face) داشت و شرکت وارد مرحلۀ بعدی تاریخ خود شد.
در ماه می سال 1988، (Odyssey Holdings (OHI شرکت را خرید. و در آن زمان به عنوان North Face Corporation شناخته می شد. OHI سی شرکت فعال در زمینه ورزش های فضای باز و صنعت پوشاک را به دست آورد. و در آن زمان توسط William N. Simon که هم اکنون رئیس نورث فیس (The North Face) است رهبری می شد.
در ژانویۀ 1993، یک هیئت اجرایی جدید برای ایجاد تغییرات مورد نیاز نورث فیس (The North Face) استخدام شدند. در میان آن ها Marsden S. Cason حضور داشت، او در آن زمان رئیس نورث فیس (The North Face) و مدیر اجرایی OHI بود. تغییرات قابل توجهی توسط تیم مدیریت جدید آغاز شده بود از قبیل استخدام مدیران با تجربه، تمرکز بر فروش و سود خالص، گسترش منابع قرارداد کالاها و مواد، بسته شدن بازار فروش با قیمت پایین و قطع خطوط محصولات بدون سود. در نتیجۀ این طرح ها این شرکت فروش قابل ملاحظه ای به دست آورد.
نورث فیس (The North Face) تا سال 1994 وضعیت خوبی نداشت و با تغییرات استراتژیک مذکور گرفتن اثرات مثبت شروع شد. سال 1994 سال ویژه ای برای نورث فیس (The North Face) بود. در 7 ژانویه، نورث فیس (The North Face) به مزایدۀ عمومی گذاشته شد و به قیمت 62 میلیون دلار خریداری شد.
یکی از ضعف های طبیعی در مرکز توجه بودن، بر طبق نظر کارشناسان، تلاش برای رشد حفظ در یک میدانی با تعداد محدودی از مشتری است. این چیزی است که ضرورت معرفی فروش Summit Shops به عنوان تلاش نورث فیس (The North Face) در طول دهۀ 1990 با به دست آوردن سهمی از صنعت پوشاک تفریحی بود. چنین تغییری نشان دهندۀ عزیمت از قلمروهای نورث فیس (The North Face) بود. موفقیت نورث فیس (The North Face) در این سرمایه گذاری جدید تا حدی وابسته به خریداران پوشاک تفریحی، بازاری که تا حدی بی ثبات بود. از نظر ناظران صنعتی ورود نورث فیس (The North Face) به این بازار یک ضعف و یا فرصت تلقی می شد. به علاوه یکی دیگر از ضعف ها که خودش را نشان داد وابستگی بیش از حد به فروشندگانی بود که تأمین کنندۀ اکثریت کالاهای تولیدی این شرکت بودند.
بزرگترین فرصت که نورث فیس (The North Face) در آن مشارکت داشت گسترش صنعت پوشاک تفریحی با معرفی Summit Shops بود. فرصت دیگر برای نورث فیس (The North Face) قراردادهای دولت برای خرید و فروش چادر بود. که ارتباط طولانی مدت به عنوان تأمین کننده برای تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را سبب می شد. در نهایت، توسعۀ بیشتر و معرفی طرح های جدید و خلاقانه از محصولات در آینده به نظر می رسید راهی برای به دست آوردن و حفظ سهم نورث فیس (The North Face) در بازار باشد.
با این حال، نورث فیس (The North Face) با تهدید واقعی برای رشد آیندۀ خود روبرو بود. درحالیکه شرکت با همان تهدیداتی که کسب و کارهای دیگر با آن مواجه هستند مواجه بود، مانند تغییرات عمده در سلیقۀ مشتریان و ترجیهاتشان، تهدید شایع تر نورث فیس (The North Face) رقابت بود. رقیب بزرگش Patagoniaبرای مثال، در طول تاریخ محصولات مشابه با نورث فیس (The North Face) داشته است. و همیشه رقابت های جدید به علت موانع کم و امکان دست یابی راحت تر به طراحی محصولات بزرگ جلوه می کرد.
درحالیکه نورث فیس (The North Face) شرایط چالش برانگیز و سختی را تحمل می کرد به نظر می رسید که این شرکت در اواسط دهۀ 1990 برای شروع مرحلۀ جدیدی آماده می شود. نورث فیس (The North Face) با ایجاد ثبات در شرکت و تکیه برنقاط قوت، خود را برای رشد آینده آماده کرد. به رسمیت شناختن نام تجاری، شهرت و تنوع محصولات، طراحی های متنوع و خلاقانه، ورود فعال در بازار پوشاک، افزایش در ارزش سهام، قاطعیت در مدیریت در سطح بالا، دست به دست هم داده اند تا نورث فیس (The North Face) را به قله های موفقیت برسانند.
دهۀ 1990 مجموعۀ خلاقانه برای سنگنوردان، کوهپیمایان و علاقه مندان به ورزش های فضای باز در نهایت کارایی و تناسب ارائه کرد. لگوی نورث فیس (The North Face) مشهورتر گشت و با نزدیک شدن به هزارۀ جدید خط تولید کفش های کوهپیمایی راه اندازی شد.
درحالیکه نورث فیس (The North Face) به بدست آوردن بازار با ارائۀ محصولات خود ادامه می داد دو خط جدید Thermoball و Fuseform را راه اندازی کرد. Thermoball معرفی کنندۀ عایق مصنوعی و Fuseform تغییر اساسی در فضای تولید بوجود آورد و راهی را که پوشاک فنی تولید می شد تغییر داد.
امروزه بیش از 50 سال بعد از شروع به کار نورث فیس (The North Face)، نورث فیس ارائه کنندۀ خط گسترده ای از پوشاک، تجهیزات و کفش ورزشی است. نورث فیس (The North Face) مرزهای نوآوری را کشف کرده است. نورث فیس (The North Face) عمیقاً مفتخر به انتخاب اول برترین کوهنوردان، اسکی بازان، دوندگان و مکتشافان است. نورث فیس (The North Face) به عبور از محدودیت ها و حفظ نواوری و طراحی کاملاً متعهد است.
ترجمه شده توسط تیم Osport
استفاده از این مطلب با ذکر منبع بلا مانع است.
منبع: www.fundinguniverse.com/company-histories/the-north-face-inc-history